Reklama
 
Blog | Zuzana Zmeškalová

Na dárcovské lince UNICEF na vlastní oči

Možná si říkáte co se děje na takových těch telefonních linkách, které běží u pořadů, jejichž účelem je vyprovokovat lidskou lítost a otevřít nejen jejich srdce, ale hlavně jejich peněženky, to vše pro dobrou věc. Nedávno jsem měla možnost si vyzkoušet  roli telefonní operátorky při podobné akci.

Byl to druhý rok, kdy se firma, ve které pracuji, zúčastnila projektu pro UNICEF ve spolupráci s nejmenovanou komerční televizní stanicí. Vyzbrojena zkušenostmi a poznatky kolegyň, které se účastnily již minulý rok a zcela nezbytným školením, jsem čekala spolu s ostatními, až udeří ten magický čas 22:10 začátek pořadu. Do našeho call centra měly ,,spanout‘‘ jen přebytky z linky, hlavní je call centrum v Pardubicích. Odcházíme se dívat na pořad a já si pořád říkám, že to přece nemůže být takový fofr, jak mě všichni straší, vždyť to budou jen přebytky. Možná bohu dík jsem se mýlila.

 

Pořad začíná a pan John oznamuje divákům, že jim představí 3 srdcervoucí příběhy a že během nich mohou telefonovat na placenou linku, nebo posílat dárcovské sms. Začíná první reportáž a my čekáme až se ukáže telefonní číslo, abychom šli na svá místa. Dítě běžící nějakou travou, těším se , že uvidím alespoň  to co vidí lidé na svých obrazovkách, ale jakmile se ukáže telefonní číslo kam mají dárci volat, tak začínají zvonit telefony, je to jako lavina. Dobíhám ke svému stolečku a doufám, že to zvládnu, už zvoní telefon, zvedám a klient vypadl, je přetížená linka, všichni kolem mě mluví a já čekám dál, ale ne dlouho. Nadechnu se, zvedám telefon, mezi jednotlivými hovory akorát stihnu polknout, systém naštěstí funguje a já rychle překonávám počáteční nervozitu.

 

Asi tak kolem jedenácté pořad končí a já přijímám poslední hovor. Vše je u konce, peněžní dary jsou přislíbeny a ve mně se rozlévá pocit, že jsem udělala něco správného, když jsem sem šla a  bez nároku na honorář jsem pomáhala při takovéto akci. Všichni se kterými jsem mluvila, vlastně ani nevěděli co mají od takovéto linky čekat, protože informace v pořadu jsou kusé a lidé je také často pod dojmem příběhů podvyživených dětí přehlédnou.

Reklama

 

Co Vás tedy čeká, když se rozhodnete pomoci a vytočíte číslo?  Na druhém konci linky se ozve operátorka, přestaví se a poví Vám, kam jste dovolali (v tomto případě na infolinku UNICEF). Operátorka se dále zeptá, jestli máte zájem přispívat trvale na projekty UNICEF, dle Vaší odpovědi pokračuje dál v dotazech, zda přispějete jen telefonním hovorem, nebo jednorázovým darem, pokud chcete přispět nějakou konkrétní částkou, tak si ji zapíše a vezme si vaši adresu, kvůli zaslání balíčku s informacemi a složenkou, pak poděkuje za dar, který jste poskytli na dobrou věc  rozloučí se. Tohle je celé to tajemství. Jen připomenu, že i když jsou všichni vděčni za přispění i tím hovorem, tak přece jen volající jistou dobu blokuje linku a proto chci apelovat na všechny budoucí dárce, pokud chtějí přispět jen hovorem,  aby raději poslali sms, protože jednak darujete více peněz a navíc si můžete přesně regulovat kolik přispějete.

  

PS: Věděli jste, že už pouhých 200 korun měsíčně stačí na zajištění směsi UNIMIX pro 16 dětí? (UNIMIX je směs kukuřice, cukru a oleje pro děti postižené těžkou podvýživou).